Donderdag 5 maart 2015: “ Praten en eten met Nigerianen”

Onze gasten Jonathan Ogidi-Nwankwo, van origine Nigeriaan, en zijn Nederlandse partner Nicoline Tresfon, laten u vanavond kennis maken met het veelzijdige Westafrikaanse land Nigeria. Met haar meer dan 150 miljoen inwoners is Nigeria één van de meest dichtbevolkte land ter wereld en het land waar de meeste tweelingen worden geboren. Wereldwijd is het de 6e top olie producent en daarmee de snelst groeiende economie ter wereld.

Nadat Jonathan 25 jaar geleden uit Nigeria vertrok, bracht Nicoline hem vorig jaar terug naar Nigeria, waar zij naartoe wilde om ‘zijn roots’ te leren kennen en om er een tijdje te wonen en te werken. Nadat Nicoline en Jonathan een half jaar op een internationale lagere school had gewerkt, werd totaal onverwacht met zeven maanden prematuur hun zoontje genaamd ‘Miracle’ geboren in een lokaal ziekenhuis in Oost-Nigeria.

Vanavond delen zij deze veelzijdige ervaring van wonen, werken en bevallen in Nigeria met u. Onder het genot van een traditioneel Nigeriaans gerecht en Nigeriaanse dansmuziek, bestaat er een grote kans dat u uw hart gaat verliezen aan dit prachtige land: want Nigeria is meer dan alleen Ebola, Boko Haram of Shell! Bent u nieuwsgierig geworden naar hun Nigeriaanse avontuur, neem dan vast een kijkje op www.stichtingdare2care.nl waar u kunt lezen hoe de geboorte van hun zoontje in Nigeria hen inspireerden om stichting Dare2Care op te richten.

1

Jonathan Ogidi-Nwankwo & Nicoline Tresfon met hun zoontje Miracle in Umuahia Nigeria.